Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya;

(Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
~surah AN-NISA' ayat 138-139~

TRANSLATOR

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Thursday, April 16, 2009

ISLAM SIAPA PUNYA????

Salam...
Salam Hormat...
Salam Perpaduan...

Sedih bila saya baca artikel di blog http://g-82.blogspot.com/2009/04/kenapa-aku-benci-umno.html





Saya sedih bila membaca komen seseorang hamba ALLAH ini tentang ISLAM dan PAS (komennya seperti gambar di atas)...
Inilah yang menjadi masalah bila orang yang kurang ilmu agamanya dan hanya mendengar tanpa berfikir akan kebenarannya...

ISLAM ni siapa yang punya???
Siapa yang layak mengkafirkan orang lain selagi orang itu tidak terbukti yang dia keluar ISLAM???
Siapa yang ajar jangan solat jenazah pada orang ISLAM yang lain pendirian dengan kita???



ISLAM ini ALLAH yang punya...
Hanya ALLAH sahaja yang boleh mengkafirkan orang lain sekiranya orang itu tidak terbukti yang dia keluar ISLAM...
Saya tidak pasti siapa yang ajar hamba ALLAH yang bagi komen itu...
Saya tidak pasti kenapa seseorang itu tidak payah solat jenazah kepada darah dagingnya yang berbeza pendapat dengannya???

Ini bukanlah ajaran ALLAH...
Ini bukanlah ajaran ISLAM...
Ini bukanlah ajaran Rasulullah...
Ajaran siapa???
Siapa tok gurunya???
Siapa sifunya???
Apa yang menjadi panduannya???
Al-Quran??? Hadis??? Sunnah???



Kita kena belajar ISLAM sedalam-dalamnya...
Jangan sampai kita terus sesat dalam kebodohan kita...
Jangan kita terus terpesong dengan kelemahan kita...
Jangan kita terperangkap dengan kejahilan kita...

Jangan kita terus mempermainkan dan memperlekehkan ISLAM dengan kecetekkan ilmu kita...

Terima kasih...
Salam...
SELAMAT BERJUANG...

6 comments:

boysepang said...

ish... taksub gila dak pas nie...

knapa lah dia org smpi jd cam tuh...

kata ngaji pondok tinggi2...

perkara basic dalam Islam pun x leh faham...

sejak bila PAS tu Islam??

PAS tu parti politik jerk....

AnakPas said...

Masalah budak tu pasal dia tak tahu sembahayang jenazah sebenonya..dan kalu tahu pon Allah tak terima sembahayangnya...dia mungkin dah jatuh syirik kerana menganggap kalu x mati beselubung selimut PAS ..tak masuk syurga (masuk neraka)..kalo gitu rugile orang islam rakyat amerika, arab, cina..semua masuk neraka...jadi majoriti yang masuk syurga adalah orang-orang Kelantan..Puh!..mungkin budak yang cakap tu atuk nenek dia dah kena sebat dineraka sekarang..sebab dulu mana ada PAS..nik ajis juga UMNO dulu..bapak Nik ajis juga UMNO dulu..habisle bapak dia...

PasMuda said...

Itu bukan taksub, tp dah sesat. Mcm tu la jadinya kalau hidup berkiblatkan parti. Masih ramai yg macam tu. Orang yang macam ni bukannya boleh ditegur. Hanya Allah yang boleh tunjukkan jalan pada dia... di neraka nanti. Barulah dia tau apa salah dia...

GAP said...

Ada ke dalam islam ajar tak boleh solatkan jenazah orang islam??

Rasa macam ada..tapi bukan islam..kalau jenazah itu jenazah murtad atau bunuh diri..

Check la balik dalam hadis..

Panglima Perang Cyber said...

Albakistani seorang blogger hardcore pas tak silap saya...

isu ini sangat bahaya kerna ia menjurus kepada takfir dan boleh merebak menjadi militan.

harap semua sahabat BPN dapat mainkan isu ini di blog3 masing3

salam.

aku said...

Suruh org lain mengaji Islam dalam2, Ok la...kita terima.memang nasihat yang baik pun

Tapi awak tu, dah mengaji habis ke?
Takat mana pengajian Islam awak?
Sekolah menengah, rendah ke tadika?
Tahu tak ada pengjian aqidah, ibadah, akhlaq?

Pastu dalam ibadah ada fiqah?
Dalam fiqah ade pecahan lain?
Fiqah muamalah?
Fiqah jinayah?
Fiqah munakahah?

Aqidah pulak ada kaitan dgn iman dan tauhid?
Apa beza iman dan tauhid?
Tauhid uluhiyyah?
Tauhid rububbiyyah?
Tauhid Asma wa Sifat?

Akhlaq Islamiyyah pulak macam mana?
Dah setel ke belum?

Yang Umno mengaji takat mana?
Islam Hadhari?
One Malaysia?
Ketuanan Melayu?

Yang UMNO dah PRAKTIKKAN yang mana satu?
Muamalah?
Muhakahah?
JINAYAH aka Jenayah?

RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL!
(pinjam tagline Prof Izzi) :)

width='450';height='350';frameborder='0';scrolling='no';marginheight='0'; marginwidth='0';allowtransparency='true';src='http://chatroll.com/bloggers-pembela-negara/embed?;fgcolor=6699cc;bgcolor=ffffff;textbgcolor=ffffff;textfgcolor=000000;sound=1;border=1;w=$0;'>
style='width:450px;text-align:center;'> href='http://chatroll.com/bloggers-pembela-negara'style='color:#0000FF;'>Bloggers Pembela Negara-Fullscreen ====================================================================================== -->
REVOLUSI © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates