Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya;

(Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
~surah AN-NISA' ayat 138-139~

TRANSLATOR

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Wednesday, June 17, 2009

PERPADUAN : NIK AZIZ SEMAKIN NYANYUK !!!

Salam...
Salam Revolusi...

NIK AZIZ menyuruh Timbalan Presiden PAS, Ust. Nasharuddin Mat Isa meletakkan jawatan dalam PAS dan PARLIMEN sekiranya beliau setuju dengan KERAJAAN PERPADUAN...
Anda semua boleh lihat berita ini dalam MSTAR...

Nampaknya, NIK AZIZ ni dah sewel agaknya...
Selama ini NIK AZIZ sibuk dengan laungan DEMOKRASI dan KEBEBASAN SUARA...
Tetapi apabila kenyataan beliau pasal letak jawatan ini dikeluarkan,
Kenyataan ini sebenarnya bertentangan dengan PERJUANGAN beliau...
Kenyataan ini sebenarnya bertentangan dengan LAUNGAN beliau...
Kenyataan ini sebenarnya bertentangan dengan FIRMAN ALLAH...
Kenapa???

Ini suara Ust Nasharuddin...
Kenapa Ust dihalang untuk bersuara???
Mana pergi perjuangan Nik Aziz???
Baru sahaja orang nak bersuara, dah disuruh letak jawatan...
Ust juga pilihan akar umbi dan akar umbi tahu perjuangan Ust pasal KERAJAAN PERPADUAN...
Ini bermakna perjuangan Ust juga disokong oleh akar umbi dan perwakilan seramai 400 lebih...
Sebab itulah kenyataan Nik AZIZ cukup bertentangan dengan perjuangan DEMOKRASI dan KEBEBASAN BERSUARA beliau...
Kenapa pula saya katakan kenyataan ini bertentangan dengan FIRMAN ALLAH???

Firman ALLAH surah Al-Mâ'idah ayat 57:
Bermaksud:"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan ugama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan - dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu, dan orang-orang kafir musyrik itu: menjadi penolong-penolong; dan bertaqwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman."

Firman ALLAH surah al-anfaal ayat 73:
Bermaksud:"Dan orang-orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu-membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar."

Kepada Ust. Nasharuddin,
Teruskan perjuangan...
Lebih baik kita membelakangkan kuasa dan kata-kata Musyidul Am PAS daripada kita membelakangkan KUASA DAN KATA-KATA ALLAH...
Pilihlah sama ada KUASA ALLAH atau kuasa Musyidul Am PAS...
Pilihlah sama ada KATA-KATA ALLAH atau kata-kata Musyidul Am PAS...

Saya percaya ust akan pilih kuasa dan kata-kata ALLAH...
Saya harap perjuangan ISLAM oleh Ust akan berterusan...
Jangan kita mudah berputus asa dalam meneruskan perjuangan ISLAM...
Jangan kita mudah berputus asa dalam melakukan PERINTAH ALLAH...


Terima Kasih...
Salam...

13 comments:

Aspirasi said...

udah udah lah pok nik... mu tuh tak sihat... kalau saki siapa nak jadi MB Kelantan

mahadett said...

Nik Aziz dah lama nyanyuk, bukan baru. Nik Aziz sudah lupa siapa dirinya sebenarnya, mabuk dibuai pujian penyokong-penyokong buta hati.

Kerja Kosong Kerajaan said...

ko la..nyayok nya sengal..bodoh..dasar pencacai umno.....

bERANIKAN hATI said...

Salam bro,
Tuan Guru yg dah nyanyok ni dah tak patut lagi dah jadi pemimpin. Sesat dan menyesatkan. Kalau jadi imam sembahayang pun belum tentu sah kalau kita jadi makmumnya, Kalau dah hilang akal macamana nak jadi pemimpin? Nik Aziz yang patut letak jawatan dan berikan kepada tenaga muda yg lebih bersemangat dan produktif. Selamat bersara Nik Aziz ~ bERANIKAN hATI

The Revolution said...

Salam...
Salam Revolusi...

Terima kasih kepada semua yang meninggalkan komen di blog ini...
Terima kasih juga kepada 'puak taksub PAS' yang tinggalkan komen di sini..
Komen anda semua dihargai...

Kepada 'kerja kosong kerajaan',
Saya sudah agak yang 'puak taksub PAS memang tidak boleh terima kritikan saya terhadap NIK AZIZ...
Tetapi,
Inilah dia realiti yang tidak boleh diterima...
Anda perlu faham perkara ini...
Adakalanya, yang benar itu cukup pahit...

Dan NIK AZIZ juga perlu ingat bahawa Ust Nasharuddin dipilih oleh akar umbi...
Ini semua suara akar umbi...
Tetapi puak taksub NIK AZIZ masih tidak boleh terima kenyataan ini...


terima kasih...
salam...

Hadi said...

ni bukan nyanyok je..tapi ulamak bangsat mempolitikkan AGAMA,mengunakn al-quran supaya org lain percaya yang apa yg dibuatnya dan mudah la dia mendapat kuasa..wahai nik aziz yg sesat..udah2 la tu..dulu kata tun mahathir lama sgt yg kau tu nk berapa lama lg???

wak-labu said...

Wak bukan ahli UMNO atau PAS jauh sekali PKR dan DAP.

Apa yang Wak fikirkan ialah Melayu/Islam mesti bersatu dalam politik.

Kalau cina dan india sudah bersatu dalam DAP, mengapa melayu/islam masih berpecah belah dalam politik.

Politik sangat penting kerana kuasa politik menentukan siapa yang berkuasa memerintah negara.

Mrs. EryNz said...

Uik..
Penyakit Nik aziz dah bjangkit kat Kerja Kosong Kerajaan..

Dengar dalam tv masa nik aziz buat ulasan cam orang nyanyok bunyi dia..
Sah2 memang org tua ni dah nyanyok..
DUk umah jaga cucu cicit lah tok..

The Revolution said...

Salam...
salam Revolusi...

Kepada 'Wak-LAbu',
Saya cukup sokong dengan komen wak...
Kenapa kita tidak boleh bersatu sedangkan, orang MELAYU cukup berpengaruh dalam politik...

Tetapi,
Kerana kuasa jugalah kita berpecah...
Perkara seperti ini tidak boleh kita biarkan...
JANGAN JADIKAN KUASA PENYEBAB PERPECAHAN UMMAT ISLAM DAN MELAYU...

Terima Kasih...
Salam...

Anonymous said...

assalamualaikum...
dahsyat kan korang hina ulamak...
subahanallah...
nauzubillah...
habis kalau dah politik sendiri kotor?
nak campur aduk kan dengan benda yang elok? macam 2..
aku xsangke rmai juga penyokong "BN" ye..
mule2 aku pun suka "bn" tapi skarang aku dah mula benci plak ngan parti "busuk najis" korang ni..

teringat dulu2 mase zaman kecik2,
aku ingat lagi mase pengundian time yang anwar ibrahim kene masuk n tahan kat isa, mase tu umur aku 13 tahun...
sebelah umah aku markas umno...
mase 2 aku pun x tau pape pasal politik...
tibe2... ade sekor manusia ni..
kira adun jugak la besar jugak la pangkatnye kat selangor, melayu lagi....
meriah kan mase tu, aku pun g la tengok2 kawasan
ajak 30 kawan2 aku yang setahun jagung ni..
tibe2 die hulur kat aku rm50 2!!
die cakap ajak kawan2 ko lagi, pangkah je ramai2!! siap gelak bongkak lagi macam ni.. "hahaha pegi mampus sama bulan punya parti, xdenye bulan jatuh ke riba..."
dah habis pangkah 2
die pun bagi aku makan...
nasik ayam 2....
kecik2 mane tau pe.., aku xmakan alhamdulillah sebab sebelum panggil membe2 aku dah makan, mak aku masak hahaha!!! :D
tah bape banyak la die dah habis duit menipu rakyat kan.. hahaha :D
sambil2 aku duduk bawah khemah dacing biru ni,
ade kakak ni die pegang list name, panjang gle...
ade la dekat 1 kotak :D
pas 2 tibe2 die tunjuk kat aku, die cakap, adik tengok la ni banyak kan pengundi? n die pun gelak.. :D
pas 2 die tunjuk lagi..
yang ni "special pengundi"
yela, kecik2 mane tau, aku pun tengok la :D
kebetulan kecik2 dulu aku ni memang rajin membaca... :D
tibe2 aku teperasan ade name orang yang aku kenal..
aku pun cakap...
"eh ni nenek saye punya nama ni!!, tapi die dah meninggal dah!!"
akak tu terus tibe2 tergamam seh..
die terus tukar topik.. barua pnye kroni!!!
aku pun nek heran, ngape orang dah meninggal pun boleh kena masuk nama..
dalam kubur boleh pangkah lagi ke??
so nak cakap mcm mane??
sejak dari hari tu aku tanam dalam diri aku bn ni menipu...
biase la tu, pertelagahan pendapat antara pemimpin xsalah beb...
kalau xde telagah macam mane nak ade keseimbangan dalam hidup..
ni kalau asyik ok je, bak kate cerita p.ramlee dalam bujang lapok 2,alamatnye nak mampos.. :D

bagi aku tok ayah ade hak nak bersuara... nyanyuk2 pun
hafaz jugak 30 juzuk al quran..
hafaz dalil2 dan hadis2...
sempurna ja pakai die...
bersih je mukanya...
xpernah tinggal solat...
satu2nya pemimpin yang pakai kain pelekat.. hahaha!!!
kerajaan bagi rumah, duduk rumah sendiri, papan lagi... :D
melayu tu beb..
so aku nak bagi tau kat semua penyokong bn ni, kalau xkenal tok ayah, jangan pandai2 buat fatwa sendiri....
amacam bro pedas x sindiran gua?? hahaha :D

Aphique Lacrymosa said...

"Tuan Guru yg dah nyanyok ni dah tak patut lagi dah jadi pemimpin. Sesat dan menyesatkan. Kalau jadi imam sembahayang pun belum tentu sah kalau kita jadi makmumnya, Kalau dah hilang akal macamana nak jadi pemimpin?"

celakalah org2 yg menghina ulamak.
celakalah mrk di dlm Jahanam yg sudah siap sedia menanti.

Aphique Lacrymosa said...

apsal komen kne tapis dlu?takot?aku kata CELAKA,aku tanggungjawab.

Anonymous said...

mana ibni batutah ni..............

width='450';height='350';frameborder='0';scrolling='no';marginheight='0'; marginwidth='0';allowtransparency='true';src='http://chatroll.com/bloggers-pembela-negara/embed?;fgcolor=6699cc;bgcolor=ffffff;textbgcolor=ffffff;textfgcolor=000000;sound=1;border=1;w=$0;'>
style='width:450px;text-align:center;'> href='http://chatroll.com/bloggers-pembela-negara'style='color:#0000FF;'>Bloggers Pembela Negara-Fullscreen ====================================================================================== -->
REVOLUSI © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates