Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya;

(Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
~surah AN-NISA' ayat 138-139~

TRANSLATOR

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Sunday, July 26, 2009

SLOT SANTAI : PERLUKAH AKU HIPOKRIT ????


PERLUKAH AKU HIPOKRIT ?????

DILEMA MENYELUBUNGI DIRI,
GELISA MENGUASAI MINDA,
CELARU MEMENUHI JIWA,
RESAH TERPERANGKAP DI DALAM HATI...


KERANA RAKANKU,
KERANA SAHABATKU,
KERANA KAWANKU,
KERANA SEBUAH PERSAHABATAN,
PERLUKAH AKU MENJADI HIPOKRIT????


KERANA HATINYA,
KERANA DIRINYA,
PERLUKAH AKU MENJADI HIPOKRIT????


AH!!!!!!
AKU SEMAKIN BINGUNG...
HATIKU SEAKAN-AKAN DIPENUHI VIRUS HITAM...
JIWAKU SEAKAN-AKAN DIMAMAH, DIROBEK...
MINDAKU SEAKAN-AKAN DIHASUT SYAITAN...
PERLUKAH AKU MENJADI HIPOKRIT????


PERLUKAH AKU MENJADI HIPOKRIT????
AH!!!!!
BIARKAN MEREKA,
BIARKAN HATI MEREKA,
BIARKAN DIRI MEREKA....


KERANA,
AKU TETAP AKU...
KERANA,
HIPOKRIT ITU BUKANLAH AKU...
KERANA,
HIPOKRIT ITULAH MUNAFIK !!!!!!

3 comments:

The Hobbit Frodo said...

uikkkk ... cam sedey jew munyik nyerrr ... huhuhuhuhuu. x perlu hipokrit. jadi diri sendiri

The Revolution said...

Salam....
Salam Revolusi...

Nak kata sedih tu tidak la...
Tapi, nak jaga hati orang ni susah sikit....
Buat itu tak boleh, buat ini pun tak boleh...
Salah buat, semua orang nak kecil hati...

Kalau nak tukar cara nanti orang kata kita ni hipokrit pula...

Kita ni tak boleh nak jaga hati semua orang kan????
Nak buat macam mana....

Ini yang naik bingung ni...
jadi diri sendiri atau kita nak hipokrit untuk jaga hati orang lain
SABAR JE LA....

Terima Kasih...
Salam....

DAMIA NUREL ISLAM said...

hmmm.. manusia sanggup hipokrit demi meraih kepentingan peribadi masing2x.. tengok je la pada sesetengah politician kat malaysia nie.. bukannya bleh caye pun.. nak perjuangkan islam la ape la.. tapi sekadar cakap je tak guna.. NATO.. No Action Talk Only

width='450';height='350';frameborder='0';scrolling='no';marginheight='0'; marginwidth='0';allowtransparency='true';src='http://chatroll.com/bloggers-pembela-negara/embed?;fgcolor=6699cc;bgcolor=ffffff;textbgcolor=ffffff;textfgcolor=000000;sound=1;border=1;w=$0;'>
style='width:450px;text-align:center;'> href='http://chatroll.com/bloggers-pembela-negara'style='color:#0000FF;'>Bloggers Pembela Negara-Fullscreen ====================================================================================== -->
REVOLUSI © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates