Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya;

(Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).
~surah AN-NISA' ayat 138-139~

TRANSLATOR

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Tuesday, December 29, 2009

SLOT BOLA : DARI KELANTAN KE KEDAH !!!

Salam...
Salam Revolusi...

Maaf kerana terlambat mengemaskini blog saya atas sebab yang tidak boleh dielakkan...
Tetapi,
Apa yang membawa saya untuk mengulas tentang bola adalah kebiadapan sesetengah penyokong dan ketaksuban mereka terhadap kelab bola itu...

Bukan saya ingin menyalahkan sikap penyokong-penyokong itu tetapi perkara ini tidak boleh dijadikan amalan dan tradisi dalam setiap perlawanan akhir bola dalam negara kita...
Kalau dulu kita lihat kebiadapan ini sering dilakukan oleh penyokong KELANTAN kini menular pula kepada penyokong KEDAH...
Saya tahu penyokong Kelantan dan Kedah pasti akan marah dengan artikel ini tetapi inlah hakikatnya...

Kalau dulu semasa Dr Lo' Lo' masih tidak menyekat kebebasan bersuara dalam blognya,
Saya sering menghantar soalan tentang pembangunan dan Lo' Lo' serta rakannya akan menjawab dengan alasan yang sama sahaja...
mereka akan menjawab mengunakan jawapan yang sama iaitu pembangunan rohani...
Tetapi,
Bukan itu yang saya ingin fokuskan tetapi cuba kita lihat itu pegang PARLIMEN...

Bagaimana pula sudah menjadi kerajaan...
Kalau kita lihat dalam kes ini, KEDAH dan KELANTAN masing-masing dipegang oleh PAS...
Saya percaya mereka akan lakukan perkara yang sama sepertimana Lo' Lo' lakukan...
Tetapi inikah hasilnya...
Kebiadapan yang tidak boleh dikawal...
Adakah ini hasil daripada 'pembangunan rohani PAS'???
Adakah ini hasil daripada 'pembangunan insaniah PAS'???
Adakah ini yang dimaksudkan dengan 'pembangunan moral PAS'???
Adakah ini yang dimaksudkan dengan 'pembentukkan akhlak PAS'???

Saya tidak tahu mana silapnya tetapi apa yang saya tahu,
Sekiranya tidak mampu membuat pembangunan rohani, pembangunan insaniah, pembangunan moral serta tidak mampu membentuk akhlak yang baik, jangan hendak hebohkan kepada orang ramai yang diri itu mampu...
Fikir-fikirkanlah...


INI BARU PEGANG NEGERI, BELUM LAGI PEGANG NEGARA !!!

Terima Kasih...
Salam...

5 comments:

YANG GAMBI said...

Salam bro, PAS hanya tahu bercakap dekat orang-orang kampung je..... sebenarnya dia orang sendiri pun tahu tak mampu nak laksanakannya.... macam Hudud juga, hari-hari laung pasal Hudud, tapi dia tahu tak boleh buat kalau dapat kuasa.....

Frodo Baggins said...

penyokong bola yg xder semangat kesukanan ... inilah bila dah di asuh dgn mentaliti "gaduh & buat kacau" ... shame on you penyokong bola yg x realistik!!!

The Revolution said...

Salam...
Salam Revolusi...

Terima Kasih atas komen anda...

Saya sokong dengan semangat kesukanan itu...
Bukan pemain sahaja yang perlu ada semangat kesukanan bahkan penyokong juga perlu ada semangat kesukanan...
Bila tidak ada inilah hasilnya yang kita dapat...

Merusuh tidak tentu pasal...
Merosakkan harta benda awam...
Menghabiskan duit kerajaan yang terpaksa menyelenggara stadium...
Kalau buat kat negeri sendiri tidak apa,
Tetapi lagi badab bila buat dekat negeri orang...

KURANG AJAR DAN BIADAB perkataan yang paling tepat untuk semua perbuatan ini !!!

Terima kasih...
Salam...

pencinta kebenaran said...

yg plg x tahan tu mahfuz kata anggota keselamatan sambil lewa..weih..diorg dah jaga penat2..n kalau penyokong merusuh diorg nak buat mcamana sgt pun...x kan nak suruh tembak sekor2..tu ke maksud mahfuz klau nak kata anggota keselamatan x jaga betul2..tau salahkan org lain jek mangkuk ni..

The Revolution said...

Salam...
Salam Revolusi...

Anggota keselamatan tidak jaga betul2???
Biar betul dia ni???

Saya nak tanya masa dia buat rusuhan dulu sebab anggota keselamatan buat kerja sambil lewa ke???
Inilah dia antara ahli politik yang bodoh bila buka mulut...
tidak payah bercakaplah kalau bodoh sangat...

Semua rusuhan ini sebab ajaran PAS juga...
Tak ingat ke rusuhan derhaka pada raja...
Banyak lagi rusuhan yang dilakukan dan dianjur oleh PAS cuma malas saya nak ungkit banyak2...
CUKUP MEMALUKAN DAN CUKUP BODOH...

Terima Kasih...
Salam...

width='450';height='350';frameborder='0';scrolling='no';marginheight='0'; marginwidth='0';allowtransparency='true';src='http://chatroll.com/bloggers-pembela-negara/embed?;fgcolor=6699cc;bgcolor=ffffff;textbgcolor=ffffff;textfgcolor=000000;sound=1;border=1;w=$0;'>
style='width:450px;text-align:center;'> href='http://chatroll.com/bloggers-pembela-negara'style='color:#0000FF;'>Bloggers Pembela Negara-Fullscreen ====================================================================================== -->
REVOLUSI © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute
This template is brought to you by : allblogtools.com Blogger Templates